piątek, czerwca 22, 2007

Zabawa w słowa.

Kilka liter, a tak wiele możliwości.
Oto dziewięć kostek z gry Boggle, na których widnieją litery. Zasady tworzenia słów są następujące:
- wyraz musi mieć co najmniej 3 litery,
- wyraz może składać się wyłącznie z liter stykających się ze sobą (poziomo, pionowo lub ukośnie) w odpowiedniej kolejności,
- ta sama kostka może być użyta tylko raz w danym wyrazie.



Ile rzeczowników w mianowniku liczby pojedynczej można ułożyć z tych liter ? Nie mogą to być nazwy własne.
Liczbę znalezionych słów wpisujcie w komentarzach, a same słowa przesyłajcie na mojego maila. Zabawa będzie wtedy ciekawsza.
Zapraszam do zabawy.

9 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Zależy czy można rzeczowniki odmieniać. Jeżeli tak to udało mi się znaleźć 29 słów.

aeragram pisze...

Ustalmy, że powinny to być rzeczowniki w mianowniku liczby pojedynczej. Nie mogą to być także nazwy własne :)

aeragram pisze...

Zgodnie z nowymi zasadami van_hoover odszukał 19 słów.
Kto da więcej ?

Anonimowy pisze...

Nie napisałeś w jakim języku mają być słowa. Haczyk, czy domyślnie język polski ?

aeragram pisze...

Język polski :)

Anonimowy pisze...

ja podesłałem 24 w tym 18 powinno być ok reszty nie jestem pewny

Anonimowy pisze...

Wczoraj podesłałem 33 :)

aeragram pisze...

Oto lista nadesłana przez Osadnika. Nie wszystkie wyrazy spełniają kryteria, ale pozostawiam je jako ciekawostkę.

TRON
TREN
TROK
KORT
ORT (wyrobisko górnicze)
TOR
TOK
KOT
ORK
ROK
KOD
DOK
KREW
KROWA
AKR
AKT
AKTOR
EON
NERKA
NORKA
NOTKA
NOK
TON
TONER
NRT (skrót tona rejestrowa netto)
ROA (ryba)
AKO
ODA
ROD
RODAK
EWA (jako kobieta, słowo dopuszczone w OSPS)
NOR (termin z algebry boolowskiej)
NOT (j.w.)

Anonimowy pisze...

warkot?